Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Az Általános Szolgáltatási Feltételek (“ÁSZF”) tartalmazzák Szabó László Ev. (székhely: 1067 Budapest, Eötvös u. 31., 1/5/B.,
adószám: 56999525-1-42), mint szolgáltató (“Szolgáltató”) által üzemeltetett webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magatartási kódexre nem utal.

Szolgáltató adatai
A szolgáltató neve: Szabó László Ev.
A szolgáltató székhelye: 1067 Budapest, Eötvös u. 31., 1/5/B.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: [email protected]
Nyilvántartási száma: 55715773
Adószáma: 56999525-1-42
Telefonszámai: +36 70 608-8894
A szerződés nyelve: magyar

A tárhely-szolgáltató adatai:
Megnevezés: Hostinger International Ltd.
Cím: 61 Lordou Vironos str., 6023 Larnaca, Cyprus
Email cím: [email protected]

Alapvető rendelkezések
1.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről Fulfillment szolgáltatás webshopok számára szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

1.2. Hatály: az ÁSZF következő módosításának dátuma.

1.3. A webshopban található tartalom szerzői jogvédelem alatt áll. Annak bármilyen felhasználása a Szolgáltató írásos beleegyezésével használható.

1.4. Rendelkezésre állás.
A webshop rendelkezésre állása a látogatók számára folyamatosan biztosított, kivéve a technikai jellegű karbantartások, illetve az esetlegesen előforduló hibák esetében, melyeket a Szolgáltató igyekszik a leghamarabb kijavítani.

Adatkezelési szabályok
1.5. Az adatvédelmi tájékoztató ide kattintva olvasható.
Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre:
– számítástechnikai eszközök, alkatrészek, perifériák
– perifériákhoz tartozó kellékek, eszközök (pl. toner, nyomtató festékpatron, alkatrészek, stb.)

1.6. A megjelenített termékek csak online vásárolhatóak meg. Fizikai üzlettel, bemutatóteremmel nem rendelkezünk. A webshopban, a termékek Alanyi Adómentes (AAM) ára van feltüntetve, tehát ezek bruttó árak, és tartalmazzák a szállítási, és csomagolási díjat.

1.7. A webshopban a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

1.8. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Vásárlókat az akció időtartamáról.

Rendelés menete
1.9. A rendelés a termék kiválasztásával, majd annak kosárba helyezésével kezdődik, és a pénztárnál való “A megrendelés elküldése” gombra való kattintással zárul.
Amennyiben a Vásárló korábban már regisztrált a webshopban, a pénztár oldalon, vagy a “Fiókom” menüpontban lehetősége van bejelentkezni, illetve a Pénztár oldalon, a rendelés véglegesítéséhez szükséges adatok megadásakor lehetősége van új vásárlói fiókot létrehozni.

1.10. Adatbeviteli hibák kijavítására vonatkozó lehetőségek:
– amennyiben valamely terméket – a kiválasztás, és kosárba helyezést követően – mégsem szeretné megrendelni, úgy a “Kosár” oldalon lehetősége van a terméket törölni a kosárból
– a Pénztár oldalon megadott személyes, és elérhetőségi adatok helyessége fontos ahhoz, hogy a rendelést teljesíteni tudjuk, ezért kérjük, hogy ezekre fokozottan figyeljen a megadáskor
– amennyiben mégis hibás adatot küldött, és ezt a rendelés leadása utáni percekben észleli, kérjük keressen elérhetőségeink egyikén, hogy a hibás adatot kijavítsuk

1.11. Fizetési lehetőségek:
Bankszámlára történő előre utalás, vagy a számla kiállítása után a bankszámlára történő utalás, vagy készpénzes utánvétes helyszíni fizetés.

Szállítási módok:
A Szolgáltató térítési díj felszámítása nélkül szállítja le a megrendelt termékeket a Vásárlóval előzetesen egyeztetett helyszínre, amely nem lehet távolabb a Szolgáltató székhelyétől számított 50 km-es körzeten kívül. Amennyiben az átvételi hely ezen területen kívül esik, úgy a Szolgáltató jogosult szállítási díjat felszámolni, melyet előzetesen egyeztet a Vásárlóval.

1.12. A szolgáltató webáruház köteles az igénybe vevő megrendelésének megérkezését az igénybe vevő felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni.
Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a szolgáltatóhoz, illetve az igénybe vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben megállapodtak.

A megrendelések feldolgozása és teljesítés
1.13. A megrendelések feldolgozása annak leadásától számított legkésőbb 72 órán belül történik. A megrendelés feldolgozásának kezdetéről a szolgáltató email-ben, vagy telefonon értesíti a vásárlót.

1.14. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 10 munkanapon belül.
Ha a Szolgáltató és a Vásárló a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, a Szolgáltató, a Vásárló felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

1.15. Ha a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről a Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése a Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

Elállás joga
1.16. A 45/2014 (II. 26.) Korm. rendeletben foglalt elállási jog csak azon vásárlókat illet meg, akik a Ptk. szerint vásárlónak minősülnek. A Ptk. 8:1. § (1) bekezdésének 3. pontja szerint „fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.”

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a vásárló és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Vásárló a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában a Vásárló 1 év elteltéig jogosult gyakorolni az elállási jogát.

A Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Vásárló részére, beleértve a szállítási díjat is.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha a vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja, és ezen visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.
A vásárló köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál nem később visszaküldeni.
A vásárlónak – írásban történő elállás esetén – elegendő az elállási nyilatkozatot 14 napon belül megküldenie.
A vásárló akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
A vásárló kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

A Szolgáltató nem köteles a vásárló része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
A vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy a vásárló bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Amennyiben a vásárló élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban, vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a vásárló a Szolgáltató részére.

A vásárlónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a vásárlót terheli!

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

Vásárló egyéb panaszával is megkeresheti a Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
Az elállási jog csak a PTk. szerinti fogyasztónak minősülő Vásárlókat illeti meg.

Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

1.17. Az elállási jog gyakorlásának menete:
-Amennyiben a vásárló élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
-A vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen-keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét vesszük figyelembe.
-A vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
-A Szolgáltató nem köteles a vásárló része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A vásárló a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
-Több termék vásárlásakor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára leszállított termék, illetve több tételből vagy darabból álló termékek esetén az utoljára kézbesített tétel kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

Garancia, jótállás
1.18. Termékeinkre a forgalmazóink által biztosított garanciát vállalunk. Meghibásodás esetén a garancia levélben található szervizek bármelyikében személyesen vagy telefonon tájékoztatják a teendőkről, illetve elérhetőségeink valamelyikén is tájékoztatást nyújtunk.
Lásd még: 151/2003. Korm. rendelet. A PTK-féle jótállás, kellékszavatosság, termékszavatosság szabályai.

Panaszkezelés
1.19. A webshop köteles a Vásárlót tájékoztatni a székhelyéről, a panaszügyintézés helyéről – ha az nem egyezik meg a forgalmazás, illetve értékesítés helyével – és az adott tevékenység, kereskedelmi forma vagy módszer sajátosságaihoz igazodó módjáról, valamint a panaszok közlése érdekében a vállalkozás vagy a vállalkozás ügyfélszolgálatának levelezési címéről és – ha a panaszokat ilyen módon is fogadja – elektronikus levelezési címéről, illetve internetes címéről, telefonszámáról.

Vegyes rendelkezések
1.20. A Szolgáltató és a Vásárló, a vitás ügyeket békés úton próbálják rendezni.
A Vásárló és a Szolgáltató a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel 30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Budapest Környéki Törvényszék illetékességét.

Budapest, 2022. szeptember 22.